Trädgårdscafe

Idag höll jag trädgårdscafe med tema höststädning i trädgården.

Trots att det blåste kraftigt blev det en fin stund, med glädje, goda samtal och en väldigt god saffranspannkaka med sylt och grädde.
Jag tycker det är så roligt, lärorikt och kärleksfullt att umgås med äldre människor och prata om tider som varit, jämföra erfarenheter, få kloka råd.

För mig är det obegripligt att en del personer inte verkar inse, att framför dem står ett livsproffs, en människa med en ocean av erfarenheter.
En människa som upplevt kärlek, lycka men också stor sorg. En människa som skrattat, gråtit och kämpat med livets svårigheter. En människa som med ärligt hjärta kan säga "jag vet hur det känns".
Under många år har jag jobbat aktivt för rätten till ett värdigt liv, hela livet och där utevistelse är en stor hjärtefråga.
Det som är väldigt roligt är att det nu har börjat fokuseras på dessa frågor och jag kan med stolthet säga att jag varit med i processen!!!
Nu sitter jag med en god kopp te, summerar dagen och känner tacksamhet.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0