Söndag

Var på på husvagnsrace igår för första (och kanske sista ) gången.
Kul att ha sett men inte mer.
Största behållningen var dock att betrakta alla åskådare. Här kan vi prata om folksport utan märkvärdigheter och krusiduller.
O alla dessa sammanhang kommer jag på mig själv att vara lite märkvärdig,lite 08-ig.
När jag ser mig omkring ser jag människor som bara är de dom är.
Och skönt är det!

Inga måstekläder, inga måsteväskor, inga måsteskor, inga måsteattityder utan bara mysbyxor, konsumkassar, foppatofflor och " tjeeeeena, tack för igår du"

Men varför tar jag då mig rätten att vara betraktare, skriva subjektiva betraktelseparanteser om andra?
Jo, därför att jag och många andra förhoppningsvis är intresserade av vad som händer omkring oss.
Intresserade av samspelet mellan individer, händelser i land och stad, vyer över olika landskap, färger, former, konst, musik, ja all form av kultur.
I och med husvagnsrallyt fick även idrotten, sporten plats i mitt liv i går.
Och golfen.....
Passerade en golfbana på vägen dit plus att halsen ibland kändes som om jag svalt en golfboll.
Ja, det är en förkylning som satt klorna i både mig och Bill, en elak sån dessutom. Trots Alvedon och lugna aktiviteter är vi en smula däckade.
Så idag får vi helga söndagen och försöka att bara jobba litegrann.....hur nu det ska gå när det är så kul:)

Ha en fin och eftertänksam dag allihop!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0