Den som lever får se

Nu har vi laddat upp med ved inför vintern. Jag säger bara det, vilken fantastisk uppfinning vedklyven är!
Likt en varm kniv i smör, delas den sågade kubben i mindre bitar, som travas på varandra. Det är riktigt, riktigt vackert!
Det är en ganska intensiv höst när det gäller arbete. Som egen företagare måste jag se till att uppdragen kommer in och under 2013 har det ökat i takt med årets månader går.
Designuppdrag varvas medföredrag, utbildningar och trädgårdscafe. Däremellan ska jag hinna jobba med gården, hönorna och att måla och skriva det sistnämnda har det tyvärr blivit alldeles för lite av.....
Der är så mycket som måste fixas innan vintern är här, rör som inte får frysa sönder osv.
Men stopp.... jag ser nu att det är förberedelse inför vintern jagsysslar med, trots att jag bestämt mig för att inte vara i Sverige under vintermånaderna, så vad har hänt???

Antagligen att jag köpt en gård och att jag är nyfiken på hur vintern tar sig uttryck här. På något sätt ser jag fram mot skidåkning över åkrar och i skogar, skoterfärder på vägar och fält.
Choklad itermos och limpsmörgås med smör och ost, som smälter i koppen.
Mys vid brasan och mustiga grytor med ett gott vin till.
Vintermys helt enkelt!
Men tänk om det blir strömavbrott och 30 minusgrader, snöstorm och oplogade vägar?

Den som lever får se....



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0