Vad är du bra på?

Fascineras av hur naturen exploderar!
Satt i mitt pappersträsk och kände hur jag satt fast i byråkratiska formuleringar som flugan på den kladdiga remsan i stallet.
Det finns nog inget, som så snabbt får mig att glida in i meningslöshetens kvicksand, som att sitta med siffror och beräkningar,sååååååå pisstrist (ursäkta ordvalet)
Därför var det extra härligt då min revisor ringde och berättade att skatten som måste in var på en rimlig nivå.
Lämnar med varm hand alla papper till henne med övertygelsen att man ska göra det som man är bra på:)

Hmmmm.... Vad är jag bra på då?
Trädgård,jorå.....måla tavlor?.....funkar väl.....möten?
Ja, det är jag rätt "bra" på, eftersom jag älskar att lära känna nya människor, tycker vänskap är en av livets stora gåvor.
I morgon kl 6, ska jag träffa en vän och hennes barn utanför partihallarna. Vi ska tillsammans välja de blommor som vi i morgon kväll ska skapa en begravningsuppsättning till deras far av.
Vackert, värdigt och sorgligt.

Återigen påminns jag om att livet inte är ett genrep, utan pågår just nu i denna sekund.
Önskar er alla en god nattsömn med varma och vänliga drömmar.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0