Livet

Försommarregnet har en alldeles speciell doft.
Det finns ingen unken, sur eller vass doft i regnet, utan frisk, varm och god.
Gullvivorna exploderar i gräsmattan och doftar på ett sätt som bara primulasläktet kan göra.
Häggen blommar och syrenen väntar på att strax slå ut, skomakaren får en kort semester i år.

Påminner mig om det goda råd jag så ofta ger andra, att stanna upp.

Stanna upp och känna efter hur den här dagen, i den här månaden, det här året känns.
Vilka dofter, färger, smaker och känslor upplever jag idag?
Vilken beröring får och ger jag?

Den här dagen kommer aldrig tillbaks och i morgon är jag en dag äldre.

Ta vara på livet mina vänner, för det pågår just nu.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0