Frukostrutin

Klockan på mobilen är ställd på 5, vilket den har varit i många år. Jag vaknar oftast innan signalen ringer, men ligger kvar och drar mig en kvart, tjugo minuter innan jag äter frukost.
Halv sex sätter jag på radions program 1 och under frukosten lyssnar jag på reprisen av ring P1 och morgonandakten.

Alla har vi våra rutiner, en del mer och andra mindre.
Morgonens återkommande rutin har för mig blivit en bra början på dagen som i övrigt är som ett kinderägg, kan innehålla vad som helst och även något att äta.
Att Bill är lika morgonpigg är en glädje eftersom frukosten blir en gemensam start på dagen, jo han lyssnar också på radion, om än med ett halvt öra.

Att han dukar fram hotelfrukosten (jo, det finns alltid gott alternativ eftersom vi båda älskar frukost) och jag plockar av har även det blivit en rutin.

Eftersom det här den enda rutin jag har för tillfället nu i flytten och omorganisationens tider, känns det skönt.
Nu väntar finskt rågbröd, kokta ägg, kaviar, skinka , ost, grönsaker tillsammans med gott kaffe.

Önskar er alla en kreativ och kärleksfull dag.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0