Tut

Sitter på perrongen och väntar på tunnelbanan.
Jag ska in till min tandläkare som huserar på Kungsgatan, men hörde på radion att tvåhundra 200!!! studentflak rumlar runt i city och att det därför är kaos i trafiken och tandläkartiden vill jag ju inte missa (hmm)

Visst ställer det till en del eftersom jag åker runt och lämnar blombeställningar åt folk, men vad tusan, de har ju så kul!
Kan ibland tycka att idag ska barnen bli stora så snabbt, observera jag sa stora och inte vuxna.
Ena stunden är det ok att vara oansvarig som en åttaåring och bara tänka på att fylla sina egna behov.
Å den andra sidan uppmanas de unga att börja pensionsspara redan vid första jobbet, vilket känns lite sorgligt.
Allt prat om att leva här och nu blir mest floskler.
Jag tycker att allt har sin tid och när man är ung ska man verkligen få vara fri i sinnet utan att fördenskull inte vara hänsynsfull.

Nu kommer tåget, tut tut.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0