Regn

Regnet öser ner och jag blir blöt om skor och strumpor, eller överallt. Har flyttat växter som hamnat fel, eller som man säger, "ogräs är rätt plats på fel ställe". Hela trädgården på Skoga svämmar över av tovsippor, prästkragar och stockrosor. Från början var det bara en planta av var, men nu finns de i tusentals vilket är till stor glädje. Jag tror inte det finns ett omvårdnadsboende någonstans i Sverige där det finns färska blommor på matborden större delen av året och det var det som var meningen. I utkanterna på gräsmatan avlöses påskliljorna av kungsängsliljor, sedan prästkragar, förgätmigej och praktlysing. Det är bara att vara tillåtande för de små liven att breda ut sig, sedan kör jag med gräsklipparen till dess kant, mycket enkelt och mycket vackert. Likadant är det med oss människor, där vi trivs rotar vi oss och tillåter oss att breda ut oss. Nu är snart lunchen övergången och jag ska se om vi får till ett trädgårdscafé med passande tema, sommarblommor. Önskar er alla en fin och kreativ dag


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0