Listig som en räv

I går kväll satt jag med pappersjobb i Sollentuna då jag plötsligt hörde ett dunkande på altanen.
Dunk, dunk, dunk och sedan lätt släpande ljud.
Beredd på att ta inbrottstjuven på bar gärning, smög jag ut i hallen och tittade ut genomsken lilla rutan i dörren.

Precis utanför stod en liten ligist, en liten rödhårig typ med lång svans och muckade bråk, med Bills skor.
Visserligen har han 46 i storlek så lille Mickel eller lilla Mickel om det var en tös (noga med genusändelse!) så han gav sig i alla fall inte på den som är mindre, vilket hedrade rödtotten.

Oj vad det var med skräckblandad glädje som rödtotten smög fram, stirrade på skon och smack!, fick skon en "känga" (haha) av högertassen, eller vänstertassen, såg inte så noga.

Det var en trevlig underhållning och fram mot midnatt slutade striden.

I morse tittade jag ut och bytet var borta. Efter en stunds letande fann jag de slitna dojorna på berget, på olika ställen.

Tyvärr var det för mörkt så bilden på filuren blev bara svart, men jag hoppas ni kan se scenariot framför er ändå!

Önskar er alla en fin dag!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0