Mr Bugman

Nu har vi kommit fram till östra sidan i Florida efter att ha tillbringat två nätter på den västra. Det känns härligt att känna solen värma och få följa vårens framfarande, även om det mer känns som sommar här.

Besökte en fullständigt magisk lagun, belägen i ett naturreservat utanför Clearwater. Vattnet var smaragdgrönt och ljummet hela året och där levde Manatees eller sjökor som de också heter. Tyvärr såg vi inga kossor men däremot fiskar, en sköldpadda, ekorrar och fåglar. Det blev en fin upplevelse.

Efter besöket gav vi oss iväg med östkusten som mål. Självklart har det blivit fler stopp på såväl pantbanker, bilfirmor och fruktodlare som står vid vägen, guuuuud vilken frukt, vilka avokados!

Gemensamt för alla ställen är att personalen är väldigt trevlig och social, eller kanske rättare sagt serviceminded.
På minsta café låter det så här " Hej, mitt namn är Jenny och jag är er servitris idag, så säg bara till om det är något ni vill"
Och vi säger till.....eller mest Bill:) även om det blivit betydligt mindre irritation då de aldrig verkar ha hört talas om vad en espresso är.
För så är det verkligen, att på landsbygden har de har ingen aning, och kaffe kommer alltid vara det tunna jungfrujunket som serveras i frigolitkoppar.

Varken jag eller Bill är några ess när det gäller engelska så vi får många goda skratt under resans gång.
Själv har jag läst på skyltarna och fascinerats av att det finns så många cementfabriker lite här och där, tills vi en dag såg en cemetery med massor av blommor och insåg att det var en begravningsplats ( tack för Google)

Men roligast var nog när jag hörde Bill upprört utbrista från rummet, då jag var på toaletten. "Det är inte klokt egentligen, hur det är här i USA! Det är så vanligt med avlyssningsapparater som buggar människor att de har firmor som tar bort dem!!!! Kolla på reklamen, "If you got problems with bugs, call the Bugman"
När jag förklarade att det handlade om insekter, kackerlackor och andra bugs fick vi oss ett gott skratt, ja vi skrattar varje gång då vi hör reklamen.

Bill tycker bara det är kul att jag berättar det här och delar gärna detta med er, för som det heter, ett gott skratt förlänger livet och fortsätter det så här kommer vi bli väldigt gamla:)

Gårdagen avslutades med en underbar solnedgång och ett stillsamt konstaterande om att en sån här resa gör man bara en gång....

Godnatt alla människobarn



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0