Utdrag ur Bibeln

Nu i dagens sista skälvande minut, vill jag dela med mig av en text från Bibeln.
Nej, jag är inte religiös i överkant och nej, jag har inte läst hela Bibeln, även om man ska hinna med det under en livstid.
Jag tycker bara texten är så vacker.
Sov gott sen alla människobarn

En natt drömde jag att jag vandrade längs en strand tillsammans med Gud. Många scener från mitt liv blixtrade förbi på himlen, och till varje scen såg jag fotspår i sanden. Ibland fanns där två par, ibland bara ett. Detta plågade mig eftersom jag vid de svåra stunderna i livet, när jag plågades, sörjde eller var bedrövad, bara kunde se ett par fotspår. Då jag sade till Gud:
"Herre, du lovade mig att om jag följde dig så skulle du alltid gå vid min sida. Men jag har sett att det bara finns ett par fotspår i sanden vid mina svåraste stunder. Varför övergav du mig när jag behövde dig som mest?"
Gud svarade:
"De gånger då du bara ser ett par fotspår, mitt barn - då bar jag dig."



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0