Tack jouren

Snöflingorna yr utanför fönstret,'men skenet bedrar, det blir inte någon skidtur i dag heller.
Knappt landar flingorna på marken förrän de smälter och strax efter övergår flingorna till regndroppar.
Det känns som söndag fast det är fredag och trots att jag öppnade till hönsen i morse vill de inte gå ut. Som nyfikna madamer, står de i dörröppningen och tittar ut på det gråmulna vädret.

Då kommer den efterlängtade okände mannen som prinsen på sin vita hingst eller rättare sagt slamsugningsmaskin.
Med ett fast handgrepp rullas den jättelika dammsugarslangen ut och med ett slurpande ljud sugs avloppsbrunnarna tomma. Vetskapen om att kunna spola igen, utan rädsla att saker kommer upp i duschens avlopp, känns som en lättnad.
Stoppet i rören under diskbänken blir i sammanhanget en bagatell eftersom vattnet som rinner ut över köksgolvet inte kommer från toaletten, om ni förstår vad jag menar.
När jag svabbar upp vattnet som stötvis pumpar ut över golvet, funderar jag på om diskmaskinen som gav upp på julafton ska repareras eller om det ska köpas en ny.
Men kära vänner, det är egentligen I landsproblem.
Önskar er en fin dag!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0