Strategi

Jag har en knep jag tar till när ett göromål är trist, tungt eller monotont, ofta hänger dessa tre saker ihop.
Jag har nämnt det i ett tidigare inlägg men här kommer en manual.
1. Börja med den första av kanske sådär 20 säckar jord. Det kan även vara bräder, lövsäckar, plantor eller som i dag tallrikar och kastruller sedan julhelgen. Då både diskmaskin och avlopp är trasigt så blir det diskning i handfatet, på toaletten eftersom det avloppet temporärt är lagat.
2. Hitta rätt ton i huvudet och det är bara att välja C, D eller vad som passar.
3. Andas in och fatta den första tallriken
4. Koppla på reptilhjärnan med timer på minst en timme
5. Börja sjung

Och pappa haj dododododododo och mamma haj dododododododo och mormor haj dododododododo och så kom hajarna, hajarna, HAJARNA
Dom tog en fot dododododododo dom tog ett ben dododododododo.....
Och så fortsätt på samma sätt, timme ut och timme in om det behövs
Helt plötsligt ringer timern och det är klart.
Samma sak gäller när jag flyger.
Vid start och landning samt vid luftgropar som får hjärtat att slå kopplas den vanliga hjärnan bort, men då gäller en annan sång

Jesus älskar alla barnen, alla barnen på vår jord.
Både röd och vit och svart, gör detsamma har han sagt
Jesus älskar alla barnen på vår jord

Efter en sådär 40-50 verser brukar hjärtat ha lugnat ner sig och ormen krupit tillbaks!

Ha en fin dag, nu börjar jag diska....



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0