En doft av julegris

Ser utanför fönstret hur en jättelik långtradare kommer in på gården och ska leverera något. Vad vet jag inte. När jag nästan tänker gå ut ser jag att Tjellvar, bonden står och pratar med någon. Då går det upp för mig att det är svingödsel som ska in i vår lada för lagring! Hörde något om det i veckan och slog sedan undan det. Svinskit, hmmmmmm, jag vet hur det "Doftar" eller snarare stinker på vårkanten när man passerar åker efter åker. Nu är det ju första året på gården så det ska bli spännande att följa processen med hur ett jordbruk fungerar, på första parkett. Nu måste jag gå in i koncentrationens rum och fokusera på arbete och nytta Önskar er alla en fin och kreativ dag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0