Tjejen är grejen

Dom är bra fina norrländskorna, alla är uppsnofsade och har en smula tuff framtoning. Nu ska jag inte generalisera men jag tror tamefan (norrländs påverkan ) att varenda en går till samma frisör och optiker. Alla har en tuff, lite taggigt uppklippt frilla, sådär lite medelålderspunk, gärna infärgad i en mörk, nästan svart färg. En sån där frisyr som ska se nonchalant rufsig ut, men i själva verket tar minst en timme att få till. Till det ett par svartbågade, lite stela glasögon som får dem att se ut som en freelancande kulturjournalist, eller kanske som receptionisten på reklambyrån, ni vet hon som kan hålla fler bollar i luften och hade koll på allas födelsedagar, långt innan FB fanns. Naglarna är välskötta och matchar läppstiftets färg och i det välsminkande ansiktet glittrar ögonen. Utan några som helst problem trippar de fram i välputsade stövlar med lagom hög klack Tralala... Nu kommer den största gemensamma nämnaren mellan dessa söta töser i varierande ålder, jackan! Aldrig har jag sett så många svarta, midjekorta skinnjackor, gärna med rund hals, Själv kände jag mig som kusinen från landet, i min bajsbruna jacka och mitt halvlånga hår som aldrig varit i närheten av en fön, Säger som Schyffert, men med lite ordvräng "Den norrländska tjejen, det är grejjen!!!"


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0