Tålamod

Jag vet att många tycker att jag har en ängels tålamod, och det kanske jag har, åtminstone en liten kerubs. Men idag kände jag verkligen att det började bubbla av frustration. Bilen vägrade att starta och hur jag än försökte hördes bara ett stilla morrande under huven. Som tur var hade jag utfört de flesta ärendena så det var bara att lämna åbäket och ta sig hem på annat sätt. Tålamod ja.... Jag har tidigare berättat att när jag tycker något är roligt så lär jag mig det. Tyckte det var väldigt kul med kläder, så då utbildade jag mig till skräddare på St:Görans gymnasium och det var en stor kontrast mot Södra Latins teaterlinje som jag gick direkt efter grundskolan. Här var det ordning och reda, fattas bara! En av lärarna, Bertil, hade arbetat på de STOOORA modehusen i Paris, så som Chanel, Yves saint Laurent, Dior m.m och var med rätta stolt över detta. Det vare Bertil som tränade upp mitt tålamod. När jag hade tråcklat/pikerat slagen på en kavaj med tusentals små stygn, tittade han på resultatet och utbrast "Väldigt bra Ulla!" för att sedan slita isär styckena med orden "Nu gör du samma sak igen så sitter det verkligen" En del skulle säkert slå Bertil på käften, men även om jag blev ilsken förstår jag vitsen. Det är som ordspråket, övning ger färdighet och det stämmer. Nu ska jag lägga mig för natten Sov gott allihop


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0