Nu är säsongen i gång....

Så är det vår igen, ur alla synvinklar och vi som arbetar med trädgård har en hektisk period framför oss. Jag har under många år jobbat mellan 90 och 100 dagar i ett sträck, måndag till söndag, utan en dags ledighet. Det brukar börja i slutet av mars, början av april, naturligtvis beroende på hur vintern ser ut, och sedan rullar det på, i kamp med tiden, snart är ju sommaren här. Vi vill planera, plantera, anlägga gångar och hänga upp hängmattor, som vi sedan kan ligga i, när vi läser den där boken som vi längtat efter att äntligen få tid att läsa. Vad jag tycker är en smula både tragiskt och komiskt är att det säljs hängmattor överallt, men ingenstans ser du människor ligga i dem, med den där boken. Den fina butiken säljer handknutna, romantiska, vita och väldigt dyra hängmattor, tillverkade i Mexico. Bensinmacken säljer enkla, randiga och väldigt billiga hängmattor, made in China. Jag har haft många kunder som i sina önskemål gällande design, försynt säger "Vi har en hägmatta som vi fick i bröllopspresent, som ligger i garaget sedan dess, den vore det roligt om vi kunde hitta en plats för den" Och jag ritar alltid in en plats för hängmattan, om inte annat för att längtan efter vila, alltid ska göra sig påmind, möjligheten till vila alltid ska vara finnas. Nu går jag till vila Sov gott alla människobarn!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0