Luleå

Så har jag då tillbringat helgen i Luleå.
Jag hade väl inga direkta tankar eller förväntningar om vad som skulle vänta utan landade i fredags kväll, i en temperatur varmare än Stockholm.
Visst var det mer snö och visst var det glesare mellan husen, på väg från flygplatsen till staden.
Eftersom vi kom fram så pass sent till Stadshotellet, checkade vi in och gick direkt ut på stan, på jakt efter mat.
Vilken fin stad med vatten på båda sidor, eller rättare sagt is.
Nåväl, vi gick huvudgatan fram och bestämde oss för Harrys med tanken att en hamburgare slinker ju alltid ner.
Men....vi beställde varsin renskavsgryta på gjutjärnsfat och med en smak som kunde få vilket stockholmshjärta som helst att slå ett extra slag.
Guuuud så gott!!!
Lördagen jobbades det för fullt men på kvällen var det dags att "göra stan" igen.
Eftersom det visade sig vara SM i hockey och Luleå ett av finaldagen var det fest!
Massor med bänkar hade placerats framför den stora skärmen på gatan, och ordningsvakterna vankade omkring, utan att ha något att göra.
Vi tittade en stund, åt middag och tränade, jo i den ordningen. Jag har upptäckt 24/7, gymmet som är öppet dygnet runt.
Nattens sömn blev djup och full av drömmar.
Nu ska jag kolla att det inte blir bloggtrassel, hej på en stund.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0