Gästrum

Fick ett samtal av en kär vän igår. Det är verkligen så att vänskap är en lika stark kärlek som den mellan två älskandes, med skillnaden att man inte har sex med varandra. Det bubblar av glädje i magen, det är sååå spännande att få höra hur livet fortgår och att få dela vardagens vedermödor, man känner sig älskad för den man är. Jag känner mig verkligen tacksam för de fina vänner jag har! Nu när vi flyttar till en stor gård kommer det också att finnas möjlighet till att inreda fler sovrum som mina älskade vänner ska kunna sova över i. I min gamla villa hade jag ett rum som fick namnet Maries rum efter min vän från Skåne som alltid bodde hos mig, under sina Stockholmsbesök. Vetskapen om att inte behöva släpa med lakan och handdukar tror jag gav henne en känsla av att vara välkommen. Jag känner detsamma hos henne. Likadant är det när jag varje år åker på skördeveckan på Öland, jag behöver inte ta med mig någonting eftersom Brittmarie fixat allt till oss fyra kvinnor som bor i hennes hus. Kerstin var med till gården i söndags och blev överväldigad. "Åhhh, kan jag inte få ha en byrå här, med lakan och kläder så jag bara kan dyka upp, spontant?" Självklart! Hos oss ska våra vänner alltid känna sig välkomna, gården ska vara en oas för de som behöver! Det ska bli så spännande! Önskar er alla en underbar dag


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0