Fredag

"Åhhh jag vill också vara 18 år!" utbrast den unga flickan som stod framför mig i busskön. Hon var en av fyra töser som under prat, fnitter och rökning, väntade på bussen.
Jag åker oftast bil, eftersom jag många gånger jobbar på olika ställen, vilket innebär att jag snabbt måste förflytta mig mellan À och B.
Idag blev det dock buss eftersom bilen är på reparation.
Först möte i Vitabergsparken sedan till Solna stadshus, mellanstopp hos systern i Ör där jag nu fikar och passar på att blogga. Om nån timme ger vi oss iväg till Djurgården för middag på Blå porten och därefter Jerry williams med systrarna på Cirkus. Vilken tur att jag får skjuts dit!

18 år.....myndig, vuxen, åtminstone i lagens ögon och så var det nog förr.
Själv flyttade jag hemifrån som sjuttonårig och har klarat mig själv sedan dess, tror aldrig jag har lånat pengar av någon, åtminstone inga större summor.

Kände en stor tillfredställelse i att bli just vuxen, som för mig endast innebär att stå för sina ord och handlingar, bra som dåliga.
För mig är känslan att vara fri från skuld den bästa känslan. Jag kan äta ris i veckor och använda kläderna tills de ramlar av kroppen bara jag får vara skuldfri. Jag försöker även leva ett ärligt och kärleksfullt liv, just för att slippa känna skuld för handlingar jag gjort som inte är bra.
Därför är det lite läskigt att ha köpt en gård och därmed ställa mig i skuld.
Veta att jag under lång tid framöver kommer vara skyldig banken pengar.

Men jag känner ändå stor tillförsikt inför framtiden. Vet att alla visioner kommer att besannas och känner en nyfikenhet över vad komma skall.
Ha en fin fredag !




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0