Egen busshållplats!

Blev så barnsligt glad då jag upptäckte att vår gård Vrian, har en egen busshållplats.
Mindre glad blev jag av turtätheten. två gånger om dagen.....
Det blir nog att ta bilen de gånger jag lämnar gården.
Jag har ännu inte hittat rätt väg från Stockholm till Vrian, vilket resulterar i stt kag hamnar överallt.

Jo, jag har GPS i mobilen och jo, jag har varit där förut, fyra gånger närmare bestämt, ändå kommer jag ständigt fel.
Eller kanske inte fel direkt, utan till något nytt ställe med enorma vidder av blivande, grönskande fält.
Ni förstår (och nu blir jag en sån där tråkig 08 igen) landskapet är väldigt vackert men också väldigt lika.

Det är lika vackert som den engelska landsbygden, även om jag ännu bara sett bygden i vinter/vårskrud.

Åkrar, röda lador, ekdungar, hagar, hästar, gärdesgårdar i olika material, kossor och traktorer, mil efter mil.
Inte lätt att hitta rätt!

Även om jag inte har så mycket prylar, så blir det ändå en hel del som ska köras dit.

I morgon är en ny dag
Sov gott alla människobarn!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0