Suss gott

Har avslutat kursen om köksträdgården med influenser från den Engelska kulturen. Alla deltagarna har varit vetgiriga och intresserade.
Innan dess föredrag om trädgårdens betydelse för hälsan och däremellan in på resebyrån för att ändra hemdatum från resan till landet "over there".

Ligger på soffan och är trött, vilket är en ganska skön känsla när dagen varit lång, började 6 i morse.
Lyssnar med ett halvt öra på Kobra och hör meningen " varje dag du lever ska du tänka på döden" och tänker förvånat, ja men det gör jag ju, har alltid gjort.

Jag tänker verkligen på döden varje dag, andras och min egen. Påminner mig om att inte ta livet för givet, att inse att livet kan ta slut väldigt snabbt!

Skulle egentligen sova hos älskade väninnan i morgon, på hospice, men efter dagens samtal med den andra älskade väninnan, Rosita (som också skulle sova där) beslutade vi oss för att gör det en annan gång.

Nu är det läggdags och det ska bli skönt att somna till stjärnorna på himlen.

Sov gott alla människobarn!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0