Starka kvinnor och starka män

Igår var det årlig häxfest med starka och fantastiska kvinnor.
Det är alltid lika spännande att ses och höra vad som hänt sedan vi sågs sist.
En del av honorna talar jag med dagligen, andra är festen det enda tillfället vi ses. Det gemensamma är dock att vi alla är starka och kärleksfulla.
Intressanta diskussioner om relationer, andevärlden och kärlek blandades med skratt och gråt. Helt plötsligt blev det spontan allsång till "När trollmor har lagt sina elva små trollbarn...."
Vad vi kunde enas om var vår övertygelse om att starka män ( och kvinnor) vill ha starka män och kvinnor som partners.
Att som självständiga, kloka och starka kvinnor med självförtroende och stolthet, vara kapten på sin egen skuta, oavsett om det gäller boende eller ekonomi, är inte bara en önskan utan en självklarhet.
 
Därför var det så häftigt i fredags då älskade dottern var här och vi målade, pratade, drack skumpa, skrattade och grät. När hon uttryckte just detta, att styrkan i att vara självständig och fri i själen när det gäller allt i från relationer till chefer, arbetskamrater, vänner och kärlekar är målet för oss alla, blev jag så stolt!!!
 
Synen jag vaknade till i morse kändes som en fortsättning på gårdagen eftersom dimman låg tät och jag skulle inte bli förvånad om det hade dansat älvor på ängen. Kraftfulla, vackra älvor som visar att det mest kvinnliga är att vara stark!!!
 
Önskar er alla en underbar dag:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0