Socknar

Oj vad gårdagen rusade iväg. Möten och sedan trädgårdscafe med tema landskapsblommor, roligt och lärorikt.
Skäms att berätta men jag är usel på svensk geografi, fullständigt usel.
Jag brukar skylla på mitt långa arv som stockholmare, känner ju gatorna i stan som min egen ficka, men utanför tullarna......utanför 08.......
Säg Närke och det snurrar i skallen, Västergötland, kan det vara någonstans vid Mälaren, eller?
Vissa saker gällande geografin har dock fastnat, Ätran, Niskan, Viskan, Lagan = ni ska äta vi ska laga, eller hur det nu var.
Något bättre är det med geografin utanför sverige ( om man bortser från de "nya" länderna i öst, där är jag lost)

Ny sitter jag på en parkering någonstans i Sollentuna socknen, ja det hade lika gärna kunnat vara Solna socknen eller Ingarö socknen, jag lägger verkligen inte in någon värdering i orten som sådan.
Inser att det är första gången jag är här och det är spännande i sig!
Ha en fin dag allihop!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0