Sala

Skönt att sträcka ut sig på soffan efter arbetsdagen.
Gick upp 5 för att göra i ordning mig och äta frukost för vidare färd mot Sala. Trots 10 mils resa i mörker (det märks att dagarna blir kortare och kortare) kom jag fram i god tid och hann tom ta en kopp kaffe innan kursdeltagarna kom.

Meningsfyllda aktiviteter i vardagen var temat och de duktiga deltagarna kom från olika dagverksamheter med olika inriktningar.
Det är verkligen roligt att arbeta med alla dessa olika kurser inom såväl gröna som vita sektorn.
Jag blev så glad ( och nu får ni som inte tål skryt, sluta läsa) då en av deltagarna sa
-Jag skulle kunna lyssna på dig i 6 timmar till, det är så intressant och du har en sådan behaglig röst.
Jag blev stolt som en tupp!

Men visst är det så att rösten har en stor betydelse.
Att sitta och lyssna på en entonigt mässande röst är, hur intressant ämnet än må vara, sövande.
Detsamma gäller gälla, pipiga röster som genom sitt ljud fullständigt tar bort fokus från budskapet, man bara hoppas
att eländet ska upphöra.

Nej, jag menar inget illa med detta, men visst har rösten betydelse!

Nu tror jag att det är dags för en kopp te och sedan sängdags så småningom. Är trött, och i morgon väntar en ny dag i trevliga Sala!

Önskar er en fin kväll



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0