Ordning och reda

Då var det dags för kurs igen....

Det är väldigt roligt att lära ut vad man kan men ibland blir det lite mycket. Eftersom jag alltid vill "ge valuta för pengarna" anstränger jag mig till fullo. Jag menar, har någon betalat mig för att få kunskap så ska hen få det.
För mig är det viktigt att även förmedla entusiasm och kraft, jag brukar faktiskt presentera mig som glädjeflicka:)
Samma sak tycker jag det gäller i relationer. Det är bättre att ge glädje och kärlek än det motsatta.

Tyvärr finns det människor som är så små och förkrympta att de inte förmår annat än att vara sura och missunnsamma, snåla med både sig själva och med ekonomin.

Dessa människor väcker moderskänslor hos mig, jag vill ta upp dem i min famn och amma dem, ja, jag vet att det kan låta konstigt, men så är det.
Jag har träffat "tuffa" styrelseledamöter, chefer, politiker och trendslavar som alla väcker denna känsla hos mig, just för att de är så..... små.

När jag ställer frågan" men, kära du, varför är du så elak?" blir de ofta skräckslagna och mumlar något om vikten av struktur, kontroll och regelverk.
Nu är det ju så att dessa miniatyrmänniskor inte är många, utan de flesta är just kärleksfulla och öppna.

Därför ser jag fram mot mina vetgiriga kursdeltagare som jag snart ska träffa!

Ha en fin kväll alla ni!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0