Kontakt

Ny dag och nya uppgifter för oss alla.

Har fruktansvärt ont i en tå så nu har jag klippt av ett finger på en gummihandske, fyllt denna med vitlök och dragit över tån med hopp om att infektionen ska ge sig.
Ett gammalt knep som i alla fall hjälper då det är örat som värker.

Jag känner mig väldigt gammal ibland, speciellt då jag vill ha en människa att prata med på en myndighet och inte bara en ruta där det står kontakt på.

Jag vill prata med en person av kött och blod, kunna ställa frågor då de dyker upp. Inte bara skriva in uppgifter i ett givet formulär.
Please, tänker jag då jag ringer till amerikanska ambassaden. Berätta om hur, när och var jag ska skicka min ansökan om visum ( fast det ordet används inte längre)
Men nej, all hantering sker via datorn och det är ju sååååå smidigt säger kvinnan jag pratar med.......
Jag som vill ha en människa att prata med

Ha en fin dag allihop !!!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0