I slott och koja

Jag bor sedan några månader tillbaks på två ställen, men mest på ett, för mig nytt.
Bostäderna är vitt skilda på alla sätt, med den ena belägen söderut och den andra norr.
Den ena oasen ligger i skärgården, mitt i skogen, med en vedeldad, timrad bastu och några minuter till sjön. Den andra oasen ligger på ett berg med utsikt över en sjö och utespa, väldigt fint och modernt .
Trots detta har jag inte provat bastun eller utespat förrän idag, jag har inte haft tid. Dessutom har jag ockuperat Spa huset med stafflier och dukar så bastubad har inte heller varit möjligt.
Ni vet det klassiska prioritetspratet.

Samma sak gäller att fixa håret, måla naglar eller sminka mig. Det har aldrig varit prioritet för mig i vardagen. (Jag tror förresten att jag kan räkna på handens fingrar då jag fönat håret torrt, eller målat naglarna en morgon).
Nej , en snabbdusch och sedan tid för att äta frukost och läsa DN.
Det prioriterar jag!

Så......idag premiärbadade jag för första gången utomhus. 39 grader och kontrasten mot den kalla luften var härlig. Jag släckte alla lampor och låg i det varma vattnet och njöt.

Sedan var jag helt slut så det var en belöning att få g lägga sig.
Godnatt allihop, kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0