Helga vilodagen

Ska strax iväg och arbeta, som egen är det ju inte 8-5 eller 8-17 kanske är mer korrekt.

Men i ärlighetens namn, finns det några som har de arbetstiderna idag?

Antingen har du ett schema med varierande tider, kvällar och helger, som vårdpersonal, eller så flexar du. Men 8 till 17 tror jag ingen har idag. Titta på butikspersonalen som jobbar till 21, alla dagar i veckan. Allt är öppet jämt och vi ska nå varandra jämt, är det egentligen sunt?

Kanske ska jag ta och bli ortodox jude och helga vilodagen, eller ortodox kristen eller något annat inom någon annan religion där det gäller att vila, och därmed basta!

Nå nu tar jag i, jag älskar ju att vara kreativ och använda hjärna och händer, så nu till rebnoveringsobjektet för att skrapa fönster.

Ha en alldeles underbar söndag allihop!!!

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0