Vilodag

Har haft en vilodag som heter duga.
Äta, vila, skogspromenad ( som visserligen blev kort pga myggen ) äta, vila, lyssna på musik och blogga.
Ja, det är faktiskt vilsamt att få uttrycka tankar, få pysa ut litegrann av hjärnans aktivitet. Att skriva av sig, dela med sig och förhoppningsvis ge någon ett litet leende på läpparna eller en tår i ögonbryn.
Vilan blir också en form av uppladdning inför morgondagen, då jag ska ta tag i allt som skjutits åt sidan under några veckor.
Städning, kontorsarbete så som fakturor att skriva och betala, växtlistor m.m
Men även om det ligger och väntar har jag inte dåligt samvete, för jag har prioriterat annat. Jag har valt att njuta och vara lättjefull, att leva.
Ni som följt mig vet att jag varit på resande fot och varit på äventyr i vecka efter vecka. England, Riga, Bohuslän och Spanien med bara dagars mellanrum.
Nu kommer jag trampa hemmamark under ett par veckor med allt vad det innebär.
Se tomaterna växa till sig, promenera, laga stupränna, gå på parkteatern, bada bastu, bada, sola, måla, äta sill och nubbe m.m
Men sen......om några veckor.....då blir det dags att bocka av livsglädjelistan igen......
Men det återkommer jag om,

Ha en fin söndag Kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0