Utkast: Jun. 27, 2012

Idag var jag och skaffade ett nytt pass och jag har väl aldrig varit så sminkad på något passform som idag.
Som jag har berättat och visat i tidigare inlägg har jag en blåtira på ena ögat efter min Spanienresa. Visserligen centrerad till panna och ögonlock eftersom blodet har sjunkit ner dit, men ändock.
Med insikten om att jag kommer att visa mitt anlete i passkontroller fem år framåt, ville jag försöka att mildra skadan och sminka det andra ögat likadant.
Sagt och gjort, med en sminkning passandes en kväll på nattklubb begav jag mig till passenheten hos polisen, klockan nio på morgonen. Kände mig inte helt bekväm vid tanken på att jag kanske såg ut som om jag arbetade med något annat än det jag gör.....
När fotot var taget gick jag kolla och godkänna.
Döm till min förvåning då jag såg helt ok ut.
Som ni vet, brukar vi alla se ut som på planscherna över efterlysta brottslingar, wanted, på våra passfoton, i bästa fall.
I värsta fall, ser vi ut som försöksutsläppta patienter från Säters fasta paviljong eller Karsudden, med texten "varning för denna person, kan vara beväpnad med sekatör"

Nu har sminket tvättats bort och det blålila börjar övergå i brungult vilket ju är ett tecken på läkning.
Sov gott alla människobarn


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0