Tillbaks till storstaden

Borta bra men hemma bäst....njae, både och. Tesen bygger på att "hemma" är en fysisk plats, materiell plats, vilket "hemma" kanske inte är innebörden för mig. Kanske det bäst beskrivs med den målande beskrivningen, över en relation som är stark. När man tillsammans med någon, just känner just så, att man kommit hem. Sedan spelar det ingen roll om det är Smögen, Ingarö, London, Ursvik, Lissabon, Hölö eller Sollentuna. De dagar jag nyss tillbringade i husbilen med min älskade dotter, var dagar i vårt hem, husbilen. Likadant är det när jag bor på hotel, just det, då BOR jag där. Kanske är det tattaren i mig som mer och mer tar plats. (ja,ja jag använder ord som jag tycker är målande och känns riktigt, oavsett om det är politiskt korrekt, menar verkligen inget illa!) Nu ska jag snart i väg och köpa sommarblommor i enorma mängder till ett kärt ställe. Ni vet, 6 juni är förhoppningsvis järnnätterna över och vi vågar plantera ut våra små känsliga vänner. Ha en fantastiskt fin dag, var ni än befinner er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0