Sverige som vackrast

Idag är det Svenska nationaldagen och jag skulle verkligen inte vilja vara någon annan stans än i Sverige i dag.
Vilken natur!

Jag älskar att resa och se andra länder, men att resa bort från Sverige, då hon är som vackrast skulle aldrig falla mig in.
I månader längtar vi efter grönskan, värmen och solen. De långa, ljusa dagarna då det verkligen känns att vi har ett liv efter jobbet.
För visst är det en enorm skillnad att äta middag i kvällssolen, mot de dagar då det är mörkt när vi går till jobbet och mörkt då vi går hem.

Så vad gör vi en dag som denna?
Går i parader uppklädda i våra finaste folkdräkter som i Norge? Ja, kanske en bråkdel av oss gör det.

Själv tror jag att dagen ägnas åt ledighet, umgänge och god mat, eller som i mitt fall i dag, hemresa/ upptäcksfärd i ett underbart Sverige!

Önskar er alla en glädjerik dag !



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0