Ohohoohooo vad en liten flicka kan gnooo...

Har städat och fejat inför en av de kvinnosällskap/tjejgäng som jag har förmånen att var en del av (oj vad pubertalt det låter att kalla medelålders kvinnor för tjejer. För att inte tala om medelålders män som benämner sina mogna kvinnor för flickvänner....får lite konstig känsla över det.
"Hej det här är Martin, han är min nya pojkvän" presenterar man sin nya man som precis är nybliven pensionär.
Nämen, kommer på mig själv, vad är det för fördömande attityd? Fy på sig! För visst är det så att egentligen spelar det ingen roll, känner man sig kär och galen som en tonåring blir kanske språket blir därefter:)

Hur som helst Russinklubben heter honorna som kommer hit i morgon. Det kanske är ett lustigt namn men vi är fyra kvinnor med den gemensamma nämnaren att våra döttrar gick i lågstadiet tillsammans. Idag umgås de inte nämnvärt men vi fortsätter att leka och kommer säkert att göra det tills vi ser ut som russin, därav namnet.
Fyra gånger om året, varje årstid träffas vi hos var och en. Hos mig i juni-juli och hos Britt-Marie på Öland under Skörde och konstveckan, Liselotte och IngMarie de övriga årstiderna.

De har även följt min flytt från femstjärnigt boende som innebar poolparty, jacuzzibad och sovrum för de som vill sova över till ett enstjärnigt boende med utedass, medtagande av egna lakan, sova skavfötters och bad i Fiskkmyran.
Men det ska ni veta, att det var en femstjärnig upplevelse förra året, som var det första här i skärgården.
Svenska tapas bestående av sill, löjrom, västerbotten osv. sedan härlig grill med efterföljande jordgubbar och glass i stora lass. Inte det minsta orginellt, men gott!

Orginellt var det dock att "tysta" smyga ner genom skogen till den svarta tjärnen med en temperatur nära nog 28 grader. Simma nakna, lugnt och tyst i det svarta vattnet, gå upp på bryggan och öppna den medhavda skumpan.
Jag tror en av tjejerna (ja, vi kände oss som tonåringar) satte ord på upplevelsen, då hon njutningsfullt, naken, flytandes lätt på rygg en bra bit från bryggan, suckade fram "Guuuud det här är bättre än en orgasm" då förstår ni att upplevelsen var magisk.

Så nu gnor jag och städar men har fått hjälp att fixa ett boende som heter duga, till mina kära russin. De ska få bo i en husbil som står på tomten, med dusch och vattenklosett de lux, men det får bli en överraskning!
Trots detta tror jag att badet även i år blir nattens höjdpunkt, även om temperaturen är betydligt svalare.

Nu iväg för att handla och förbereda inför morgondagen, men även få påfyllnad av glädje och energi som brukar vara frukten av mötet med en fin vän.
Önskar er allesammans, såväl pojkar som flickor en fin fortsatt fredag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0