Nu är dom hämtade....

Vaknade lycklig och glad på morgonen.
Jag var nämligen iväg och hämtade de mest bedårande, vackra och personliga höns jag sett och lämnade av dem hos deras sommarviste.
Nu fungerar ju jag så att jag avskyr förutfattade meningar och andrahandsinformation om individer.
Jag vill skaffa min egen uppfattning, men ändock....
Då Mia presenterade mina nya systrar sa hon, som i förbifarten "Och så har vi transan". Hon pekade på en helt magnifik, stor brun höna, mycket större än tuppen.
Hon fortsatte "jo då, hon lägger ägg, men beter sig som en tupp och försöker sätta på de andra hönorna, men hon gal inte, gör hon det får du lämna tillbaks henne"
Då sa det Klick!, ni vet som kungen beskrev sitt möte med Silvia.
Hjärtat bultade och jag jublade HEN vill jag ha!!!
Så jag har sovit med ett leende på läpparna och värme i hjärtat, rusat upp i gryningen, haft gasen i botten för att få återse HEN.
Så öppnar jag luckan...och vem tittar ut, lite lätt blinkande för den nya miljön, hoppar ut och börjar picka, jo min nya själsfrände, HEN som liksom jag sjunger "Wherever I lay my hat, thats my home"
Nu ska jag gå ut med majs, ost och annat smått och gott.
JAG ÄR KÄR!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0