Motto tankar

Hade en trevlig kväll i går tillsammans med trädgårdsgruppen på ett ställe jag är engagerad i. Engagerade, positiva och roliga kvinnor allihop ( ja, den här gruppen består endast av kvinnor).
Hur som helst var det avslutning innan sommaren och stämningen var god i lusthuset vi höll till i.
Nu skulle här pratas blommor!
Tror ni det blev så?
Javisst, blommor och bin, det vill säga relationer, fräcka historier samt semesterplaner.
Någon skulle åka till Österrike, en annan till Skåne, en till Norrland och någon längtade att slappa på landet.
Visst är det så att när vi trivs med varandra blir det ofta prat om just detta, i synnerhet när det gäller kvinnor.
Nu kanske någon av er förvånat tänker, men det där är ju ett förlegat genusprat, och det är möjligt.
Men faktum är att samtalet i goda kvinnors sällskap ofta är inriktat på just relationer, barn och våra framtidsplaner.
Min plan för idag är att skaffa nytt pass, vilket känns både komiskt och trist.
Som jag berättade har jag en stor blåtira på ena ögat som kommer följa mig i passet, fem år framåt.
Jag har tyvärr inget val eftersom jag ska iväg om ett par veckor och passet går ut i augusti. Men så vad, det är verkligen ett I landsproblem och inget att blogga om :)

Ha en fin dag


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0