Mot väster.....eller söder....

Vilket äventyr livet är egentligen.

Jag märker att jag för varje dag, upptäcker saker jag aldrig sett eller varit med om förut.
Tänker på texten av Strindberg som sitter förevigad i asfalten på Drottninggatan. Något i stilen att man vid 20 tror sig veta allt, men vid 50 inser att man knappt vet något.

Jag inser verkligen att livets soppa kan innehålla andra, nya ingredienser än de jag hitintills har använt.

Strax ska jag hämta dottern för att sedan ge oss i väg mot nya äventyr.
Vi har fått låna en husbil av en fin vän och tänker ge oss iväg dit vinden bär.

Ni förstår, dottern är ett underbart sällskap.
Vi har gjort en del resor och är nog lika varandra när det gäller ett öppet sinne. Likt en gammal indian som stoppar fingret i munnen, håller upp det i luften för att se vart vindarna bär, tittar vi på varandra och frågar, var ska vi gå nu?

Det här förhållningssättet har tagit oss till spännande ställen oavsett om det varit Paris, Köpenhamn eller Malmö.

Självklart är det roligt att planera också så att man inte missar godsakerna så en mix är perfekt!
Första stopp blir att fylla kylskåpet med smått och gott, sedan i väg!

Mot !!!! eller kanske västkusten....eller Skåne......eller......

Ha en underbar söndag alla fina!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0