Moln över havet

Vaknade efter en natt i husbilen och tänk, jag har sovit så gott!
Just nu smattrar regnet och jag känner mig verkligen som en snäcka (ni vet väl att snigeln inte har något hus på ryggen?) med allt jag behöver i mitt lilla hus. Mat, dryck, säng, toalett, dusch osv.
Efter frukosten har jag krupit till kojs igen, med en bok som verkar spännande, Just kids, Patti Smiths självbiografi.
Har valt att ta med tre böcker av helt olika karaktär.
Den ovan nämnda, sedan Älskade barn av Marianne Fredriksson samt Vävarnas barn av Per Anders Fogelström. Har visserligen läst den för många år sedan men vill fräscha upp min Stockholmskunskap så här i ombyggnadstiderna kring Slussen.

Tittar ut genom lilla fönstret i kabyssen (känns som det är en sådan) och ta mig tusan, jag tror faktiskt att det lättar upp!
Ha en fin, kreativ och härlig dag, det ska jag ha!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0