Midsommardag, vilodag

Ofta innebär dagen efter en afton vila, lugn och ro, så egentligen är det dagen efter aftonen som är den riktiga dagen, om ni förstår vad jag menar.
Julafton, påskafton, midsommarafton och för en del pingstafton.
Sill, potatis, ägghalvor, löjrom, köttbullar och prinskorv är mat som återkommer vid samtliga aftnar. Sedan är det lite variation, som rödkål ex, det hör ju inte till midsommarafton kanske?
Samma sak gäller jordgubbstårtan, det är inte så att vi förknippar det med julafton direkt.
Kanske är vi mer konservativa än vi tror?
Minns dotterns Luciatåg där kompisen vars föräldrar kommer från Indien, för första gången skulle delta i tåget. De var kanske 5 år och mamman frågade mig vad som skulle inköpas inför tåget.
Lucianattlinne och glitter svarade jag tydligt och informativt.
Morgonen kom och in genom dörren tågar den lilla tösen som med sitt långa svarta hår, var vackrast av alla.
Ett tyst mummel hördes i rummet, när tåget skred in för där, i mitten kom flickan med sitt vita nattlinne och ....lila glitter i håret och runt midjan.
Men så ska det ju inte vara hörde jag det tisslades.
Fnissade över min miss, att jag glömt informera om färgen på glittret!

Ha en riktigt skön midsommardag och njut av att slippa laga en massa mat utan frossa i rester!

Kram på er allihop!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0