Kvällsord en tisdag i juni

Idag har det varit många avslut som det ofta blir i juni.
Överallt ser man barn och vuxna spela brännboll, kubb och ha picnic. det är skolavlutningar och början på semestern vi längtat till.
Själv har jag avslutat ett uppdrag som varit fantastiskt roligt och givande. Under våren som gått har jag fått vara delaktig i utvecklingen av såväl trädgård som människor, fått se livet växa. Så häftigt!
Jag har även avslutat ett ritjobb och plantering av mina växter, nu ska de förhoppningsvis bara växa.

Desto svårare är det att avsluta en tanke, en fundering då vissa av dessa liksom har slagit rot i skallen.
Det kanske är så att en del tankar är som ogräs. Vi tror att allt är bortrensat men då, sticker det upp ett litet nytt blad där vi minns anar det.

Det kan vara ogräs i form av arbete, en musikslinga eller en person. Fast vi bestämt oss att inte klura ut lösningen på ett problem, nynna på " för när storfiskarn talar om...." gång på gång, eller tänka på en person som du inte vill tänka på.
När du vill ge order till hjärnan och skrika "Nu är det sluttänkt och därmed basta!" och avsluta det hela.

Men ack nej, hjärnan lever sitt egna lilla liv och lyssnar inte på det örat, så ogräset fortsätter att gro.
Lösningen blir att regelbundet blåsa ur skallen med musik, dans, naturupplevelser, sex eller sprit, allt utefter tycke och smak.
Jaja, det är en tillfällig lösning, jag vet, men det ger ändå hjärnan en liten rast, vilostund.

Nu är klockan mycket och jag ska försöka sova. Huvudet är ockuperat så jag kör uteslutningsmetoden.

Naturupplevelser? nej, är för trött att gå ut, dessutom är det svart ute. 
Dans? näe ligger så skönt <och dessutom har jag väldigt lite plats att dansa på där jag sover. 
Sex? njaä orkar ju inte ens dansa och dessutom är jag ensam och det är ju inte lika kul.
Sprit? nej är inte det minsta sugen och dessutom har jag borstat tänderna.
Musik? Ja det får det bli!

Vi möter natten tillsammans, jag och Ian Brown
Time is my everything

Godnatt alla fina, sov gott!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0