Kvällsord den 10 juni

Har ni tänkt på att sommaren är här nu? Stannat upp och betraktat alla underverk som sker runt omkring?

Satt i kväll och tittade på skogen och himlen.
Betraktade med glädje i bröstet att fågelholkarna verkar ha hyresgäster allihop.
För visst är det väl det dom är, hyresgäster?
Nog gäller det först till kvarn, i jakten på en holk när våren kommer. Kan inte tänka mig att holkarna är bostadsrätter med fasta ägare. Eller.....

Tankar, tankar....
Har idag varit hos sommarens sista kund som jag ritat en trädgård till. Kände mig väldigt nöjd med resultatet och tror att även dom var det.

Så är det, oftast känner jag att jag lyckats designa kundens trädgård till att bli den oas de drömt om. Slås alltid av vilket ära det är, att få ta del av drömmarna kring människors längtan, efter sin längtans plats.

Ser på min egen tomt, är det den oas jag längtar efter?
Ja, det vågar jag påstå.

Här har jag mina odlingar, ett fint utekök, murar och terrasseringar.
En grundplanering som min pappa gjort utifrån tanken att använda tomten optimalt.
Tror faktiskt att han skulle kunna arbetat som designer även han.
Han var oerhört konstnärlig och hade han haft möjlighet att måla på heltid, hade han gjort det. Nu blev han dock pappa vid 19 års ålder och vid 30 års ålder hade han fyra döttrar som skulle försörjas.
Trots detta fortsatte han att måla vid sidan om arbetet som egen företagare, och fortsatte att vara kreativ.
1988 fick pappa ett växthus i present på 60 årsdagen. Hans kropp var fullständigt ansatt av cancer och med stora svårigheter kunde han ta sig fram.
I växthuset odlade han tomater, gurka och annat, trots sin sjukdom.
Året därpå 1989 dog pappa och så förföll växthuset för varje år som gick.
Men 2012 är året då växthuset väcks till liv och nya rutor sätts in.
Där ska det odlas allt möjligt men framförallt tomater.....

Sov gott alla fina!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0