Ja då var det sommar igen

Vaknade upp till regn och rusk, tänkte för mig själv att nu är sommaren här. Eller rättare sagt den svenska sommaren. Även om vi längtar efter sol och bad, fika i det gröna, så hör även regnet till de sommarminnen som jag har sedan barndomen. Smattrandet på taket, nakendusch på gräset och den tillåtande känslan av lättja, som bidrog till att jag stannade kvar i sängen för att läsa en Kittybok eller kanske Vi fem. Glädjen då vi barn hörde lastbilen, fylld av klirrande läskedryckflaskor i sort, sockerdricka, fruktsoda, pommac, päron och hallonsoda. Men inte Merry, den fick man handla i affären, antar att det var olika bryggerier som var orsaken. Sedan låg vi och mös med en 33cl flaska läsk och läste vidare. -Åhhh,, snälla pappa, kan jag inte få behålla backarna, frågade jag som nybliven tonåring. Pappa som var en väldigt klok och varm person, svarade naturligtvis ja. Nu åkte penslar fram, grönt, orange och rött, backarna målades omsorgsfullt och simsalabim, en s jättebra förvaring för Lp skivorna hade skapats, skitball helt enkelt! Minnen, minnen.... Nu ska jag läsa till regnets ljud, men inte Kitty utan historian om Bogusunds slott. Önskar er alla en fin och kreativ dag i det svenska sommarregnet!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0