Ibland är det bra med regn


Har varit effektiv och suttit vid skrivbordet och stirrat in i datorn, nästan hela dagen.
Är helt övertygad att jag ser ut som en olycklig sömngångare, ni vet en sådan där björnliknande krabat med tefatsstora, runda ögon som i långsam takt kravlar omkring i träden.
Sitter med kutig rygg och stirrande ögon, omgiven av tomma kaffekoppar och träsmak i baken.

Det är en jäkla tur att vi har olika intressen, vad vi tycker är roligt och intressant att arbeta med.
Att skriva fakturor och avtal är verkligen APTRÅKIGT, jag ber om ursäkt för språket men som en del av er vet, hoppar åttaåringen i mig fram, titt som tätt.
APTRÅKIGT, APTRÅKIGT, APTRÅKIGT!!!!

Beundrar verkligen mina nära och kära som genom åren försökt hjälpa mig när datorn krånglar. Tänker på alla gånger då exmannen, tålmodigt förklarat vad pixlar, paxlar, meggabittar och andra utomjordiska ord betyder.
Det är då jag drabbas av sjukdom, akut narkolepsi.

-Om du tittar här Ulla, så går du in under verktygsfältet och klickar på.........
Zzzzzzzzzzzzzzzzz..........hakan ramlar mot bröstet...zzzzzzzzzz
eller så hamnar jag direkt i dagdrömmeri, Hmmm ska nog prova att odla Meconopsis i alla fall, den är ju så vackert blå eller...
- ULLA ! Lyssnar du?
- Javisst!
- Du har alldeles för lite minne i datorn, titta här Ulla, vi går in under egenskaper och.........
Zzzzzzzzzzzzzz.............

Det är bara att erkänna, jag vill både ha kakan och äta upp den. Äga en dator som jag aldrig behöver lära mig hur den fungerar, utan bara kan använda som jag vill. Jag är en hemsk människa i det avseendet.
Förlåt alla ni som försöker hjälpa mig då jag förvandlas till en obstinat, ointresserad tonåring som suckande svarar "Och?"
Nu är det snart dags att stänga ner datorn och hålla tummarna för att den startar i morgon, det är nämligen något som trasslar.....
Zzzzzzzzzzzzzzz.....


Kommentarer
Kerstin

Underbart!!

2012-06-26 @ 12:22:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0