Godmorgon Sverige och alla andra länder

På väg till staden märkte jag att det är färre bilar på vägarna, påtagligt färre. Nu är det semester.

Alla tillbringar semestern på sitt sätt, en del jobbar med sommarstugan och andra bara slappar.
En sak som jag dock blir förundrad över är att trots att många uttrycker "På semestern ska jag bara ligga i hängmattan och slappa, läsa böcker och vila" ser jag aldrig människor som ligger i sina hängmattor, visst är det konstigt?
De säljs överallt, på bensinmackar, IKEA, Ica...ja överallt, men de används inte. Har jag fel?
Jag har träffat kunder som i slutet av min trädgårdskonsultation lägger till, "Ja just det, vi har en fin hängmatta från Mexico vi fick i bröllopspresent för tio år sedan, det vore trevligt om du ritade in en plats för den".
Självklart gör jag det, ja, jag brukar alltid rita in ett rum, en hörna som ska ge avskildhet och vila. För faktum är, hur mycket vi än älskar varandra, vår familj, våra barn, behöver vi alla en plats att kunna dra oss undan till, för egna tankar.
Att vi alla bär ett sådant rum i själen vet vi, men tillåt er även en egen oas i ditt hem, din trädgård.

Ha en fin dag och ligg gärna i hängmattan och lyssna på dagens sommarpratare, det är semester!
Kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0