Bättre förr?

Vissa människor tycker att allt var bättre förr medan andra tacksamt anammar varje ny teknisk uppfinning, varje ny musikslinga och varje ny maträtt. Själv tycker jag både och.

Visst var det bättre förr när luften vi andades var renare, när vi alla fick en stunds meditation då vi åkte buss och promenerade till våra jobb utan att bli störda av mobil eller musik i öronen, då vi var tvugna att tänka oavsett vi ville det eller ej. Det senare är naturligtvis ett val idag.
Men en sak är definitivt bättre idag, blev jag fullständigt övertygad om när jag införskaffade ett nytt tält.
Just precis,tältet!

Minns när barnen var små och vi bilade till Gotland, Fårö närmare bestämt. Tältpinnar av metall i fullständig oordning, metallbyglar med syfte att spänna snören som istället blev snubbeltrådar då man var tvungen att kissa på natten, problem att hitta bak och fram på tältet. Sedan luftmadrasserna som skulle blåsas upp med resultat att man var yr i skallen och hade lätt blodsmak i munnen då alla var uppblåsta.

Nu det sk.tvåsekunderstältet. Ta fram det ihopknycklade tältet ur väskan och sedan.....sprutt så står ett rejält tremanstält framför dig!
Likadant med gummimadrassen, vrid på ventilen prrsss.......och du har en madrass de lux framför dig och kan lämna oron om att du kanske har lungemfysem bakom dig.
Det känns verkligen som ett stort framsteg i tältets historia!

Nu är det kväll och jag vill dela med mig av ett par ord som ni alla känner igen
Godnatt och sov så gott :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0