Morgon i Paris

Vaknar upp i ett grått Paris, men det är helt Ok. Dofterna ljuden och minnena från tidigare besök gör sig påminda. Tänk att det går att blunda, lyssna på gatuljuden och veta var man befinner sig. Bilarna, kanske en tunnelbana, ljudet från vågor osv. Förra året var jag här två gånger och en gång i Barcelona och jag älskar verkligen båda städerna. Barcelona med sin bohemiska grundton, tapasbarerna, strandpromenaderna, folkfesten som pågår överallt, la Rambla. Paris som med sin storhet och historia omfamnar mig, blir alltid lika hänförd över dess inverkan på mig. Cafeerna, Seine, alla museum och konst som finns överallt! Snart ska vi gå ner och äta den klassiska frukosten, croissanter, marmelad och kaffe, en frukost annorlunda den hemma, men helt rätt här. Sedan väntar staden med dess äventyr. Det ska bli så roligt att guida min vän i "mitt" Paris. Ha en fin dag oavsett om ni befinner er i Stockholm, på Ingarö, Kina eller Säffle. Alla platser har sina guldkorn och allt kan ses med nya ögon, bara man vill. Stor KRAM


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0