Thelma

Minns när jag tågluffade som sjutton-artonåring. Resan var inte speciellt planerad utan tåget från Stockholm till Köpenhamn var bara starten på resan.
Min och min väns resa genom Europa går till på ungefär samma sätt.
Vissa delar är planerade men i stort sett åker vi dit vi har lust.
Hittills har vi åkt genom Danmark, Tyskland, Belgien, Frankrike, Sweitz och Italien. Vi har gjort stopp i städer som Sylt, Hamburg, Paris, Losne, Venedig, Quincinella och idag Pisa. Vi har tältat vid Gardasjön och bott på fina hotell lite överallt.
Är så tacksam över att ha fina vänner som bor lite överallt i Europa.
Gästfriheten har varit stor när vi fått såväl sovplats som middag hos kära vännerna.
I kväll har vi avnjutit husets val av grillade läckerheter och sitter i den fantastiska lobbyn och delar med oss till er av våra upplevelser.
Jag måste erkänna att det är en enorm frihet att bila runt på det här sättet och dessutom i en Corvette cabriolet.
Trodde aldrig att jag skulle bry mig om vilket bilmärke som bilen har men tycker ärligt talat det är jättekul att sväva omkring i Thelma, som bilen har blivit döpt till.
I morgon sätter vi ut nästa kurs och ger oss iväg med vinden i vårt hår
Sov gott alla fina människohandel!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0