Tankar i regn en tidig lördagsmorgon

Hör smattrandet av regn på taket, klockan är 4 och jag har inte somnat ännu. Tankarna snurrar i huvudet.... I morgon är en ny dag, med jobb först, sedan fest, bröllopsfest närmare bestämt. Giftermålet skedde redan i maj i högsta hemlighet, men idag är det fest! Paret är varma, kärleksfulla och enormt fina, ärliga, riktiga människor så jag är övertygad om att de har många lyckliga år framför sig! Till Oscar och Arlene, en dikt av Karl Asplund Redan ljusnar julinatten. Redan klarnar himlen rött. Nyss min älskade har somnat vid min sida trygg och trött. Redan vaknar fågelsången. Sakta sjunga pulsens slag. Varm och klar i hjärtat vaknar livets långa lyckodag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0