Snart är jag packad

Alla är vi olika som ni vet, när det gäller det här med att resa och förberedelser kring detta.

Vissa stryker klänningar, packar massvis med skor, har en stor bag med plats för sina skönhetsmedel.....jag är inte sån.

Nu vill jag verkligen förtydliga att jag inte lägger någon som helst värdering i, vilken personlighet man är. Men när det gäller just detta är jag nog mer en man, med risk att vara fördomsfull i mitt genustänk.
Jag har alltid bara handbagage, oavsett om jag är borta en helg eller en månad. (Jag vill genast påpeka att jag är väldigt noga med att bära rena kläder, men herregud tvättmöjligheter finns ju överallt)!
Och skulle det vara så att tiden är knapp, går det ypperligt att lägga de blöta , nytvättade kläderna i plastpåse och hänga upp vid nästa anhalt.
Skor är ju bra, ett par sandaler, ett par jogging och ett par lite finare, brukar väga högst 0.5 kg av de 8.5 eller 10 kg som handbagaget får väga. Något kg kanske mina penslar, block och färger väger som jag gärna vill ta med, så det finns massor med kg kvar:)
Schampo och sånt brykar finnas på hotellet, annars köper jag på plats, fönat håret har jag aldrig gjort i hela mitt liv, så nån sån apparat behöver jag inte släpa på.
Några problem med gränsen för vätska brukar det mao aldrig vara.

Nu är jag som sagt färdigpackad, det tog väl någon kvart, för snart bär det i väg.

Ha en underbar dag allihop!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0