Resan fortsätter

Hej igen mina vänner. Nej jag trampar inte svensk mark, men blev så rörd av några av er hört av er och så gärna vill fortsätta att följa min resa, tack för påminnelsen om att delad glädje är dubbel glädje! Efter sista inlägget var vi på besök på Örnnästet, Hitlers sommarresident. Fascinerande utsikt över alla alptoppar och samtidigt en påminnelse om hans storhetsvansinne, vilken byggnation! Ganska omtumlade summerade vi Salzburg med omnejd, att vi nu sett två historiska platser, ovan nämnda och en guidning runt I staden inriktad på Mozart. Vi avslutade i hans barndomshem som numer är museum. Vad som hände sedan med mitt glömda pass är en historia för sig, som trots allt resulterade i att jag fick det åter, som tur är! Så igår var det då dags att se det underbara Wien.... Visst var byggnaderna fina och visst känns det tydligt att Strauss och Mozarts själar svävar över staden, men njae.... Under vår Hop on Hopp of tur med turistbuss var kyrkan där Mozart gifte sig det som fastnade mest. I övrigt kändes staden ganska nedgången, så lunchen blev sushi i tunnlarna under staden, men det var en upplevelse även det! Nu har vi vaknat upp på ett hotel i Polen som är ett av de finare vi bott på men det billigaste. Gårdagens trerätters middag i går blev verkligen ett bevis på att det fortfarande är billigt här. Trerätters middag med dryck för två personer, ca 250 kronor! Nu ligger jag och samlar kraft inför nästa avbockning på min lista över saker jag vill ha sett eller upplevt i livet. Den här gången är förberedelsen mer meditativ och allvarsam då jag vet att kommande besök kommer att påverka mig för resten av mitt liv, Auswitch Ha en fin dag


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0